dwie osoby z zespolu

Upowszechnianie

PROCES UPOWSZECHNIANIA INNOWACJI

Upowszechnianie to proces, który polega na przedstawieniu szerszej grupie odbiorców innowacji, które zostały wybrane po zakończeniu etapu inkubacji, jako te, które mają największy potencjał do wywołania pozytywnych zmian w systemie edukacji. 

W ramach upowszechniania:

Opracowujemy strategię upowszechniania

Przygotowujemy materiały promocyjne o zespole i jego innowacji

Wspieramy zespół w realizacji strategii

PROCES UPOWSZECHNIANIA INNOWACJI

  1. 01

    WYBÓR INNOWACJI DO UPOWSZECHNIANIA

    Komisja Oceny Innowacji Społecznych wybiera innowacje o największym potencjale do rozwiązania istotnych społecznie wyzwań w edukacji.

  2. 02

    WSTĘPNE PRZYGOTOWANIE DO UPOWSZECHNIANIA

    Ekspert lub ekspertka ds. upowszechniania we współpracy z ekspertami ds. innowacji przygotowuje materiały na kick-off upowszechniający, tj. spotkanie z zespołem, który stworzył wybraną do upowszechniania innowację.

  3. 03

    KICK-OFF

    Jest to kreatywne spotkanie podczas którego ekspert lub ekspertka ds. upowszechniania, tutorka oraz zespół odpowiedzialny za stworzenie innowacji, spotykają się, aby ustalić pomysły na jak najlepsze dotarcie z innowacją do osób z grupy docelowej.

  4. 04

    PRZYGOTOWANIE STRATEGII UPOWSZECHNIANIA

    Podczas tego etapu przygotowywana jest strategia upowszechniania. Obejmuje ona zadania, harmonogram ich realizacji, budżet. Na tym etapie wybierane są kanały (np. social media, konferencje, ambasadorzy), jakimi realizowane będzie upowszechnianie oraz tworzona jest lista rzeczy (np. filmy promocyjne, katalogi), które będą potrzebne do realizacji strategii.

  5. 05

    REALIZACJA MATERIAŁÓW

    Na tym etapie tworzone są wcześniej zaplanowane materiały. Są one indywidualnie dobierane do danej innowacji i zespołu, ale najczęściej obejmują: sesję zdjęciową i reportaż o zespole, fizyczne egzemplarze innowacji (jeśli jest to np. podręcznik czy gra planszowa), film promocyjny o innowacji itd.

  6. 06

    REALIZACJA STRATEGII

    Ostatnim etapem jest realizacja zaplanowanej strategii. Może to być udział zespołu w wybranych konferencjach tematycznych, wystąpienia w podcastach, czy prowadzenie warsztatów z wykorzystania innowacji.

  7. 07

    KONFERENCJA POPOJUTRZE

    Ważnym elementem jest konferencja Popojutrze, której częścią jest demo day – podczas którego demonstrowane są upowszechniane innowacje.

Pierwsza tura upowszechniania 

Pierwsze innowacje zostaną skierowane do upowszechniania w drugiej połowie 2025 roku. Tymczasem zapraszamy do katalogu najlepszych innowacji z Popojutrze 2.0.

Przejdź do innowacji

Plan rozwoju innowacji 

Każda z naszych innowacji w ramach licencji CC może być nie tylko bezpłatnie używana, ale także rozwijana. 

Jeżeli masz pomysł jak udoskonalić jedną z naszych innowacji, albo zainspirowała Cię ona do stworzenia własnej, koniecznie daj nam o tym znać.

Kontakt

Współpraca i wdrożenie innowacji 

Jeżeli spodobała Ci się któraś z naszych innowacji i wolisz, żebyśmy to my przygotowali Cię do jej wdrożenia w Twojej organizacji, skontaktuj się z nami. Pomożemy przygotować warsztaty z wdrożenia danej innowacji oraz zasugerujemy jak łączyć je w pakiety tak, aby odnieść jak najwięcej korzyści w Twojej organizacji.