Upowszechnianie to proces, który polega na przedstawieniu szerszej grupie odbiorców innowacji, które zostały wybrane po zakończeniu etapu inkubacji, jako te, które mają największy potencjał do wywołania pozytywnych zmian w systemie edukacji.
Opracowujemy strategię upowszechniania
Przygotowujemy materiały promocyjne o zespole i jego innowacji
Wspieramy zespół w realizacji strategii
Komisja Oceny Innowacji Społecznych wybiera innowacje o największym potencjale do rozwiązania istotnych społecznie wyzwań w edukacji.
Ekspert lub ekspertka ds. upowszechniania we współpracy z ekspertami ds. innowacji przygotowuje materiały na kick-off upowszechniający, tj. spotkanie z zespołem, który stworzył wybraną do upowszechniania innowację.
Jest to kreatywne spotkanie podczas którego ekspert lub ekspertka ds. upowszechniania, tutorka oraz zespół odpowiedzialny za stworzenie innowacji, spotykają się, aby ustalić pomysły na jak najlepsze dotarcie z innowacją do osób z grupy docelowej.
Podczas tego etapu przygotowywana jest strategia upowszechniania. Obejmuje ona zadania, harmonogram ich realizacji, budżet. Na tym etapie wybierane są kanały (np. social media, konferencje, ambasadorzy), jakimi realizowane będzie upowszechnianie oraz tworzona jest lista rzeczy (np. filmy promocyjne, katalogi), które będą potrzebne do realizacji strategii.
Na tym etapie tworzone są wcześniej zaplanowane materiały. Są one indywidualnie dobierane do danej innowacji i zespołu, ale najczęściej obejmują: sesję zdjęciową i reportaż o zespole, fizyczne egzemplarze innowacji (jeśli jest to np. podręcznik czy gra planszowa), film promocyjny o innowacji itd.
Ostatnim etapem jest realizacja zaplanowanej strategii. Może to być udział zespołu w wybranych konferencjach tematycznych, wystąpienia w podcastach, czy prowadzenie warsztatów z wykorzystania innowacji.
Ważnym elementem jest konferencja Popojutrze, której częścią jest demo day – podczas którego demonstrowane są upowszechniane innowacje.
Pierwsze innowacje zostaną skierowane do upowszechniania w drugiej połowie 2025 roku. Tymczasem zapraszamy do katalogu najlepszych innowacji z Popojutrze 2.0.
Każda z naszych innowacji w ramach licencji CC może być nie tylko bezpłatnie używana, ale także rozwijana.
Jeżeli masz pomysł jak udoskonalić jedną z naszych innowacji, albo zainspirowała Cię ona do stworzenia własnej, koniecznie daj nam o tym znać.
Jeżeli spodobała Ci się któraś z naszych innowacji i wolisz, żebyśmy to my przygotowali Cię do jej wdrożenia w Twojej organizacji, skontaktuj się z nami. Pomożemy przygotować warsztaty z wdrożenia danej innowacji oraz zasugerujemy jak łączyć je w pakiety tak, aby odnieść jak najwięcej korzyści w Twojej organizacji.